U posljednjih deset godina PR industrija doživjela je velike promjene zahvaljujući razvoju novih tehnologija koje su grabile nesmiljenom brzinom i mijenjale život iz dana u dan, iz sata u sat. No usprkos njenim stalnim promjenama i prilagođavanju digitalnim tehnologijama, ta je industrija ne samo u Hrvatskoj, već širom svijeta pandemiju Cov 19 dočekala nespremna.

Zašto? Moje viđenje istog je nespremnost na polju vođenja kriznog komuniciranja, kako u Hrvatskoj, tako i na međunarodnom nivou. Dovoljno je pogledati ponašanje WHO, Bijele kuće, britanskog premijera i da ne nabrajam dalje jer ne bi bilo kraja.

Kako vidim budućnost PR industrije:

  1. Ova pandemija pokazala nam je da će se mnoge države, uključivši i Hrvatsku, morati prestrojit i osloniti se na vlastite snage, bolje rečeno okrenuti se vlastitoj industriji.
  2. Zbog toga će se i PR industrija okrenuti od globalne ka nacionalnoj. Nakon što je na nacionalnim razinama više služila multinacionalnim kompanijama zbog snažnog globalizma. To će za Hrvatsku u svakom slučaju prema mojim razmišljanjima i spoznajama biti problem, jer je naša država slaba na polju prerađivačke industrije i industrije općenito, sve se svodi na turizam i trgovinu, te mislim da će za PR savjetnike i agencije biti manje posla. Teško da će multinacionalke trošiti sredstva u recesiji na promidžbe u državama s malim tržištem.
  3. Mišljenja sam da će fokus svakako biti na kriznom komuniciranju. Očekuje se da će kriza potrajati sve do pronalaska cjepiva i lijeka. Tako ćemo biti primorani raditi i učiti u kriznoj situaciji. Isto tako i komunicirati, mijenjajući naše strategije na dnevnoj bazi.
  4. Život će se brzo mijenjati iz dana u dan i PR stručnjaci morat će prilagođavat radu u kratkim vremenskim periodima kako bi što bolje komunicirali poruke javnosti služeći se pri tome pretežito novim tehnologijama, jer će se i svakodnevni život bazirati na njima.
  5. Morat ćemo zaboraviti na evente, press konferencije, seminare, međunarodne konferencije, sajmove, prezentacije u živo. Morati ćemo naći mnoge druge načine komuniciranja kojima smo se do sada služili kako bismo gradili ugled naših klijenata. Socijalizacija je došla pod upitnik i takve vrste komuniciranja neće biti moguće, možda povremeno i pod posebnim uvjetima. Specijalisti PR industrije morati će postati ekstremno kreativni kako bi tradicionalne pristupe mogli promijeniti nečim što bi postiglo isti efekt.
  6. Uporaba novih tehnologija nastavit će biti pravi izazov u toj industriji u kojoj će joj glavobolju zadavati i umjetna inteligencija.
  7. PR industrija kao i ukupno svjetsko gospodarstvo biti će na velikoj kušnji. Postati će ovisni jedno o drugom kako bi preživjeli do sada nezapamćenu svjetsku krizu velikih razmjera. Sve će biti ovisno da li ćemo zagaziti u recesiju ili depresiju o čemu sada diskutiraju svjetski ekonomski mozgovi.
  8. Da zaključim – ništa više neće biti isto, samo stalna mijenja jest.

Tekst Budućnost PR industrije nakon pandemije Cov 19 napisala: Astrid Mušura Kaučič

Naš tekst je objavio i PRO.PR