U posljednjih deset godina PR industrija doživjela je velike promjene zahvaljujući razvoju novih tehnologija koje su grabile nesmiljenom brzinom i mijenjale život iz dana u dan, iz sata u sat. No usprkos njenim stalnim promjenama i prilagođavanju digitalnim tehnologijama, ta je industrija ne samo u Hrvatskoj, već širom svijeta pandemiju Cov 19 dočekala nespremna.
Zašto? Moje viđenje istog je nespremnost na polju vođenja kriznog komuniciranja, kako u Hrvatskoj, tako i na međunarodnom nivou. Dovoljno je pogledati ponašanje WHO, Bijele kuće, britanskog premijera i da ne nabrajam dalje jer ne bi bilo kraja.
Kako vidim budućnost PR industrije:
- Ova pandemija pokazala nam je da će se mnoge države, uključivši i Hrvatsku, morati prestrojit i osloniti se na vlastite snage, bolje rečeno okrenuti se vlastitoj industriji.
- Zbog toga će se i PR industrija okrenuti od globalne ka nacionalnoj. Nakon što je na nacionalnim razinama više služila multinacionalnim kompanijama zbog snažnog globalizma. To će za Hrvatsku u svakom slučaju prema mojim razmišljanjima i spoznajama biti problem, jer je naša država slaba na polju prerađivačke industrije i industrije općenito, sve se svodi na turizam i trgovinu, te mislim da će za PR savjetnike i agencije biti manje posla. Teško da će multinacionalke trošiti sredstva u recesiji na promidžbe u državama s malim tržištem.
- Mišljenja sam da će fokus svakako biti na kriznom komuniciranju. Očekuje se da će kriza potrajati sve do pronalaska cjepiva i lijeka. Tako ćemo biti primorani raditi i učiti u kriznoj situaciji. Isto tako i komunicirati, mijenjajući naše strategije na dnevnoj bazi.
- Život će se brzo mijenjati iz dana u dan i PR stručnjaci morat će prilagođavat radu u kratkim vremenskim periodima kako bi što bolje komunicirali poruke javnosti služeći se pri tome pretežito novim tehnologijama, jer će se i svakodnevni život bazirati na njima.
- Morat ćemo zaboraviti na evente, press konferencije, seminare, međunarodne konferencije, sajmove, prezentacije u živo. Morati ćemo naći mnoge druge načine komuniciranja kojima smo se do sada služili kako bismo gradili ugled naših klijenata. Socijalizacija je došla pod upitnik i takve vrste komuniciranja neće biti moguće, možda povremeno i pod posebnim uvjetima. Specijalisti PR industrije morati će postati ekstremno kreativni kako bi tradicionalne pristupe mogli promijeniti nečim što bi postiglo isti efekt.
- Uporaba novih tehnologija nastavit će biti pravi izazov u toj industriji u kojoj će joj glavobolju zadavati i umjetna inteligencija.
- PR industrija kao i ukupno svjetsko gospodarstvo biti će na velikoj kušnji. Postati će ovisni jedno o drugom kako bi preživjeli do sada nezapamćenu svjetsku krizu velikih razmjera. Sve će biti ovisno da li ćemo zagaziti u recesiju ili depresiju o čemu sada diskutiraju svjetski ekonomski mozgovi.
- Da zaključim – ništa više neće biti isto, samo stalna mijenja jest.
Tekst Budućnost PR industrije nakon pandemije Cov 19 napisala: Astrid Mušura Kaučič
Naš tekst je objavio i PRO.PR